SAAT/GÜN | 1. GÜN
12 Nisan 2023 Çarşamba |
SAAT/GÜN | 2.GÜN
13 Nisan 2023 Perşembe |
SAAT/GÜN | 3.GÜN
14 Nisan2023 Cuma |
09:00- 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 1. Kayıt ve Açılış Programı/TÜBİTAK-2237 Proje-Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şermin Genç DERS KONUSU: TÜBİTAK-2237 Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programının Genel Tanıtımı, Eğitimci ve Katılımcıların Tanıtılması, Etkinlik Programı Sunumu DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 2237/B Proje yazma eğitimi kapsamında ulusal ve uluslararası proje çağrılarına yönelik olarak proje yazma sürecinin önemi, proje yazma isteği ve katılımcıların etkinlikten beklentilerinin tartışılması, ayrıntılı etkinlik programının sunulması |
09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 9. Bilimsel Araştırmanın Basamakları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Pembe Keskinoğlu DERS KONUSU: Bilimsel araştırmanın basamaklarının gözden geçirilmesi DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırmalarda bulunması gereken basamaklar, problemin öneminin ortaya konması, Araştırma problemini tanımlanması, konuyla İlişkili kaynakların gözden geçirilmesinin önemi, hipotez, araştırma yöntem ve modelini belirleme ve verilerin toplanması ve analizi hakkında genel bilgilendirme yapılacaktır. |
09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 17. Bilimsel Araştırma Projelerinin Yönetimi, İş Planları ve B Planlarının Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hülya Ayar Kayalı
DERS KONUSU: Proje Yönetimi, İş Planları ve B planlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje yönetimi ve ekip nasıl oluşturulmalı, iş paketi (İP) nasıl tasarlanmalı? Araştırma olanakları nelerdir ve B planları nasıl olmalıdır? B planı Hazırlarken Nelere Dikkat edilmelidir konularını içermektedir. İş-zaman takvimine göre işleyiş, proje zaman yönetimi, iş planlarının yürütülmesi, iş paketlerinin dağılımı, proje risk analizi hakkında sağlık ve disiplinler arası alanlarda örnekler verilecektir. |
|||||
10:00-10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 2. TÜBİTAK ARDEP ve BIDEP Programlarının ve Öncelikli Araştırma Alanlarının Tanıtımı
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Koçak Sezgin DERS KONUSU: Tübitak Ulusal ve Uluslararası Destek Programları ve Öncelikli Araştırma Konularının Tanımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK Ulusal ve Uluslararası programların tanıtımı yapılacaktır. Ayrıca, Ulusal Bilim Teknoloji ve Yenilik Stratejisi çerçevesinde belirlen öncelikli alanlar tanıtılacaktır. Öncelikli alanlarının ilan dönemleri ve süreçleri hakkında bilgilendirmelerde bulunulacaktır. |
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 10. Bilimsel Araştırma/ Proje Tasarımı | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 18. Bilimsel Araştırma Projelerinin Yaygın Etkisi ve Önemi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Pembe Keskinoğlu
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma/Proje Tasarımında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma proje tasarımı nasıl yapılır? Proje tasarlarken nelere dikkat edilmesi gerekir? Nitel ve nicel araştırma tasarımında dikkat edilecek hususlar hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Örnekleri proje tasarımı hakkında açıklamalar yapılacaktır. |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Semra Koçtürk
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Yaygın Etkinin Ortaya Konması ve Proje Çıktılarının Paylaşımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel Araştırma projelerinde yaygın etki nedir, alt bölümleri (Bilimsel/Akademik, Ekonomik/Ticari/Sosyal ve Araştırmacı yetiştirmesi ve yeni projelere imkân vermesi) nelerdir, yaygın etkiler ne zaman ortaya çıkar, yaygın etki yazımında nelere dikkat edilir, Proje çıktıları nelerdir? Proje çıktıları nasıl paylaşılır konuları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
||||
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 3. Sağlık Araştırmalarında Bilim ve Etik
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Abdullah Kumral DERS KONUSU: Sağlık araştırmalarında bilimin geldiği nokta, ihtiyaçlar ve etik kavramının önemi DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK’ın Sağlık Araştırmalarını gerçekleştirmek adına bilimsel çalışmalara olan ihtiyacın ve etik kavramının tartışılarak, ARDEB projelerinde etik kurul başvurularının yapılması gereken durumların tartışılması ve tanıtımı yapılacaktır. Bir bilimsel çalışma için nelerin gerekli olduğu açıklanacaktır. |
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 11. Bilimsel Araştırma Projelerinde Özgün değer, Amaç ve Hedeflerin Oluşturulması | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 19. Bilimsel Araştırma Projelerinde: Proje Özeti, Başlığı, Anahtar Kelimelerin Oluşturulması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mehmet Ali Öktem
DERS KONUSU: Özgün değerin, amaçların ve hedeflerin belirlenmesi, içeriği ve yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel projelerde Özgün değerin bilimsel kalitesi, farklılığı ve yeniliği, hangi eksikliği nasıl gidereceği, hangi soruna nasıl bir çözüm geliştireceği sorularının özgün değere yerleştirilmesi, iyi bir özgün değer yazımı için yapılması gerekenler, Araştırma Projesinde araştırması sorusunun veya hipotezinin yazımında nelere dikkat edilmesi gerektiği, hangi kavramlara yer verilmesi gerektiği ve konu/içerik ile nasıl ilişkilendirilmesi gerektiği açıklanacaktır. Bilimsel araştırma projelerinde amaç nedir, nasıl belirlenir, neleri kapsar, amaç- hedef ilişkisi nedir, hedefler nasıl belirlenir ve yazılır konuları hakkında bilgi verilecektir. |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Serap Cilaker Mıçılı
DERS KONUSU: Bilimsel araştırma projelerinde araştırma özetinin yazılması, araştırma konusu, başlık seçimi ve anahtar kelimelerin yazımında dikkat edilecek hususlar DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma proje yazımında proje özetinin yazılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, araştırma konusu, başlık seçimi ve anahtar kelimelerin yazımında dikkat edilecek hususlar hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca anahtar kelimelerin belirlenmesinin önemi açıklanacaktır. |
||||
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 4. Araştırma Sorusunun Olgunlaştırılması için Bilimsel Kaynak Tarama, Literatür Okuma
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Sevgi Kılıç Özdemir DERS KONUSU: Proje oluşturma için araştırma sorusunun ortaya konması ve araştırmanın önemini ortaya çıkaracak tüm bilimsel kaynaklara ulaşma ve literatür okuma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma projelerinde kullanılan yaygın terimler ve kavramlar anlatılacak, bilim, bilgi, araştırma, araştırma sorusu, hipotez, teori kavramları açıklanacak, bilgi toplama yöntemleri aktarılacaktır. Araştırma sorusu ve hipotezi oluşturulurken kaynak tarama ve literatür okumanın önemi, Araştırma teknikleri nelerdir? soruları hakkında katılımcılara bilgi verilecektir. TÜBİTAK projelerinde yer alan Araştırma Sorusu veya Hipotez hakkında bilgi verilecektir. Araştırma Projesinde araştırması sorusunun veya hipotezinin yazımında nelere dikkat edilmesi gerektiği, hangi kavramlara yer verilmesi gerektiği ve konu/içerik ile nasıl ilişkilendirilmesi gerektiği açıklanacaktır. |
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 12. Bilimsel Araştırma Projelerinde Yöntem ve Bütçenin Hazırlanması | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 20. Proje Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Bilimsel Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Gülgün Oktay
DERS KONUSU: Proje verilerinin eldesi, değerlendirilmesi ve bilimsel analiz ve sunumu DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje verilerinin eldesi, saklanması, istatistiksel analizi, veri ve sonuçların değerlendirilmesi ve bilimsel analizi ve sunumlarının nasıl yapılacağı hakkında katılımcılara bilgi verilecektir. |
|||||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ekrem Özdemir
DERS KONUSU: Bilimsel araştırma projesinin yöntemlerinin belirlenmesi, yazımı ve bütçenin, genel sarf ve malzemelerin oluşturulması DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma projelerinde proje yönteminin yazılmasında kullanılacak yöntemler nelerdir? Proje bütçesinin nasıl hazırlanacağı, nelere dikkat edileceği, saha çalışması, hizmet alımı, bursiyer bütçesinin planlanması, bilimsel etkinliklere katılım, sarf malzeme listesi gibi kısımlar hakkında katılımcılara bilgi verilecektir. |
|||||
ARA | |||||
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5. Bilimsel Araştırma Sorusu ve hipotez yazma (İnteraktif Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ: Prof. Dr. Şermin Genç Doç. Dr. Sevgi Kılıç Özdemir Prof. Abdullah Kumral Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Koçak Sezgin DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Proje Sorusu tasarlama, geliştirme ve Hipotez nasıl oluşturulur ve yazılır (UYGULAMA) DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje öneri örneklerinden araştırma sorusu çıkarmaları ve bu soruyu bilimsel yazma kriterlerine göre yazılı ifade etmeleri istenecek ve geri bildirimlerle bu sorular irdelenerek geliştirilecektir. Projenin hipotezi/ hipotezler nasıl ifade edilmesi gerektiği uygulamalı olarak katılımcılar ile birlikte yazılacaktır (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 13. Bilimsel Araştırma Projelerinde Amaç, Hedefler ve Özgün Değer
(İnteraktif Uygulama) DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ: Prof. Dr. Semra Koçtürk Prof. Dr. Ekrem Özdemir Prof. Dr. Mehmet Ali Öktem Prof. Dr. Pembe Keskinoğlu DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Amaç, Hedefler ve Özgün Değerin Oluşturulması DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Önerilecek olan bir projenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesi ve yazımı ile ilgili uygulama yapılacaktır. Projenin özgün değeri nasıl oluşturulup, yazılması konusu uygulamalı olarak katılımcılar ile birlikte gerçekleştirilecektir. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 21. Bilimsel Araştırma Projesinin Yöntem, İş Paketleri, B Planları ve Bütçe Oluşturma
(İnteraktif Uygulama) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ:
Prof. Dr. Semra Koçtürk Doç. Dr. Serap Cilaker Mıçılı Prof. Dr. Gülgün Oktay Prof. Dr. Hülya Ayar Kayalı DERS KONUSU: Bilimsel araştırma projelerinde materyal ve yöntem yazımı, İş Paketlerinin, iş-zaman çizelgelerinin oluşturulması ve sarf ve malzemelerin belirlenerek bütçe oluşturma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek proje önerileri üzerinden materyal metodun oluşturulması, iş paketlerinin yazımı, iş-zaman çizelgelerinin oluşturulması, B planlarının oluşturulması, sarf ve malzemelerin belirlenmesinde önemli noktalar dikkat edilecek hususlar hakkında uygulama yapılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
|||||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 6. Bilimsel Araştırma Sorusu ve hipotez yazma (İnteraktif Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ: Prof. Dr. Şermin Genç Doç. Dr. Sevgi Kılıç Özdemir Prof. Abdullah Kumral Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Koçak Sezgin DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Proje Sorusu tasarlama, geliştirme ve Hipotez nasıl oluşturulur ve yazılır (UYGULAMA) DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje öneri örneklerinden araştırma sorusu çıkarmaları ve bu soruyu bilimsel yazma kriterlerine göre yazılı ifade etmeleri istenecek ve geri bildirimlerle bu sorular irdelenerek geliştirilecektir. Projenin hipotezi/ hipotezler nasıl ifade edilmesi gerektiği uygulamalı olarak katılımcılar ile birlikte yazılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 14. Bilimsel Araştırma Projelerinde Amaç, Hedefler ve Özgün Değer
(İnteraktif Uygulama) |
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 22. Bilimsel Araştırma Projesinin Yöntem, İş Paketleri, B Planları ve Bütçe Oluşturma
(İnteraktif Uygulama) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ:
Prof. Dr. Semra Koçtürk Prof. Dr. Ekrem Özdemir Prof. Dr. Mehmet Ali Öktem Prof. Dr. Pembe Keskinoğlu DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Amaç, Hedefler ve Özgün Değerin Oluşturulması DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Önerilecek olan bir projenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesi ve yazımı ile ilgili uygulama yapılacaktır. Projenin özgün değeri nasıl oluşturulup, yazılması konusu uygulamalı olarak katılımcılar ile birlikte gerçekleştirilecektir. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ:
Prof. Dr. Semra Koçtürk Doç. Dr. Serap Cilaker Mıçılı Prof. Dr. Gülgün Oktay Prof. Dr. Hülya Ayar Kayalı DERS KONUSU: Bilimsel araştırma projelerinde materyal ve yöntem yazımı, İş Paketlerinin, iş-zaman çizelgelerinin oluşturulması ve sarf ve malzemelerin belirlenerek bütçe Oluşturma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek proje önerileri üzerinden materyal metodun oluşturulması, iş paketlerinin yazımı, iş-zaman çizelgelerinin oluşturulması, B planlarının oluşturulması, sarf ve malzemelerin belirlenmesinde önemli noktalar dikkat edilecek hususlar hakkında uygulama yapılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
||||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 7. Proje yazımına hazırlık, Kaynak tarama ve Bilimsel Bilgiye Ulaşım (İnteraktif Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ: Prof. Dr. Şermin Genç Doç. Dr. Sevgi Kılıç Özdemir Prof. Abdullah Kumral Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Koçak Sezgin DERS KONUSU: Literatür taraması, kaynak kullanımının öğretilmesi ve doğru literatür seçiminin önemi, literatür yazma programlarının kısa tanıtımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Literatür taramasının nasıl yapılacağı, Kaynak tarama ve kullanımı (atıflar) anlatılacaktır. Literatür yazma programlarının kısa tanıtımı ve kolaylıkları anlatılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 15. Bilimsel Araştırma Projelerinde Konu, Kapsam, Özet ve Yaygın Etki
(İnteraktif Uygulama) |
16:00 -16:45
|
DERS ADI: 23. Proje Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Sunulması
(İnteraktif Uygulama) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ:
Prof. Dr. Semra Koçtürk Doç. Dr. Serap Cilaker Mıçılı Prof. Dr. Gülgün Oktay Prof. Fr. Hülya Ayar Kayalı DERS KONUSU: Projeden Beklenilen Proje Çıktılarının Paylaşımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje eğitiminin genel değerlendirilmesi katılımcılarla birlikte yapılacak, etkinlik hakkında katılımcıların geri bildirimleri alınacak ve bu bağlamda eğitmenlerden ve katılımcılarından programın genel değerlendirilmesi yapmaları istenecektir. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
|||||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ:
Prof. Dr. Semra Koçtürk Prof. Dr. Ekrem Özdemir Prof. Dr. Mehmet Ali Öktem Prof. Dr. Pembe Keskinoğlu DERS KONUSU: Proje konu ve kapsamının oluşturulması, Proje özeti ve yaygın etkinin yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinin konu ve kapsamının sunulması, yaygın etkilerin ortaya konması, tüm proje içeriği göz önüne alınarak proje özetinin oluşturulması, anahtar kelimelerin ve proje başlığının yazılması konuları hakkında uygulama yapılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır. |
|||||
16:45 -17:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 8. Proje yazımına hazırlık, Kaynak tarama ve Bilimsel Bilgiye Ulaşım (İnteraktif Uygulama)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYELERİ: Prof. Dr. Şermin Genç Doç. Dr. Sevgi Kılıç Özdemir Prof. Abdullah Kumral Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Koçak Sezgin DERS KONUSU: Literatür taraması, kaynak kullanımının öğretilmesi ve doğru literatür seçiminin önemi, literatür yazma programlarının kısa tanıtımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Literatür taramasının nasıl yapılacağı, Kaynak tarama ve kullanımı (atıflar) uygulamalı bir şekilde gerçekleştirilecektir. Literatür yazma programlarının kısa tanıtımı ve kolaylıkları anlatılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
16:45 -17:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 16. Bilimsel Araştırma Projelerinde Konu, Kapsam, Özet ve Yaygın Etki
(İnteraktif Uygulama) DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Semra Koçtürk Prof. Dr. Ekrem Özdemir Prof. Dr. Mehmet Ali Öktem Prof. Dr. Pembe Keskinoğlu DERS KONUSU: Proje konu ve kapsamının oluşturulması, Proje özeti ve yaygın etkinin yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinin konu ve kapsamının sunulması, yaygın etkilerin ortaya konması, tüm proje içeriği göz önüne alınarak proje özetinin oluşturulması, anahtar kelimelerin ve proje başlığının yazılması konuları hakkında uygulama yapılacaktır. (4 ayrı grup oluşturulacak ve her gruptaki uygulamalar görevli eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak eş zamanlı olarak yapılacaktır.) |
16:45 -17:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 24. Eğitim Sonu Değerlendirmesi ve Kapanış
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şermin Genç DERS KONUSU: Genel Eğitim Değerlendirmesi DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje eğitiminin genel değerlendirilmesi katılımcılarla birlikte yapılacak, etkinlik hakkında katılımcıların geri bildirimleri alınacak ve bu bağlamda eğitmenlerden ve katılımcılarından programın genel değerlendirilmesi yapmaları istenecektir. |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=8 |